SZEMVEDÉJ

KRITIKA ÉS MŰVÉSZETEK

Lelket beszélni a fazékba

Ilonka néni alakja azért is sugároz erőt és cselekvőképességet, mert a saját történetét maga mondhatja el, nem ragasztanak rá külső címkéket, előítéleteket; nincsenek korrekciók, nyelvi értelemben vett preskriptív gesztusok.

Korpa Tamás versei

„Paul Antschel sosem jutott el Párizsba. Valójában Bukarest Ferentari negyedében tanult cipészetet. Sikerei csúcsán Kétvízközben saját üzletet nyitott.”

Móra Menta: Fragmentáció

A másik országban, ahol gondolatban élek, nem mozdulnak ki az emberek, csak álmukban találkoznak azokkal, akiket szeretnek, és ők diktálják az álom szereplőinek viselkedését.

Élvezet, depresszió, felelősség a kapitalista realizmusban

A döntő újdonság, amire Fisher fókuszál, nem maga a kapitalizmus mindenirányú terjeszkedése, hanem a pszichikai, ideológiai, kulturális dimenziók irányába történő kimélyülése, a psziché bekerítése/berobbantása, ami másrészt az alternatívák elgondolhatóságához szükséges egyéni és közös teremtő- és képzelőerőt számolja fel, kapcsolja ki.

Láng Orsolya versei

inkognitó motivációs cédulákkal volt tele a ház ahol a rothadás példázataival álomba ringattalak a vendéglátó alkarján egy fenyves ráncolódott amikor ráfonta egy lány nyakára kétszer tűnt fel mögötted a dóm…

Friedl Viki: Colombina

I. Colombina eszik, koncentrál, a száját rendesen kinyissa, Colombina koncentrál, feszült figyelemmel, a száját rendesen nyissa evés közben, ivás közben és ne szégyenkezzen. Colombina kerüli a banánt, a tejtermékekkel még…