Sipos Balázs a szocialista realizmust mint állami esztétikai normarendet veti össze Lukács György marxista esztétikájával. Tanulmányát három részben közöljük.
Sipos Balázs a szocialista realizmust mint állami esztétikai normarendet veti össze Lukács György marxista esztétikájával. Tanulmányát három részben közöljük.
Sipos Balázs a szocialista realizmust mint állami esztétikai normarendet veti össze Lukács György marxista esztétikájával. Tanulmányát három részben közöljük.
hogy hol vannak a költői képek, azt kérdi.
mielőtt elment, megmutatta a hűtőt. / mi mindent vett nekünk, nagyvonalúságból. / nyilván tudja, ki vagyok neked, / látni, ahogy végigfuttatja rajtunk a szemét. / minden tetszik neki, ami egzotikus, / ezalól a szerelmünk sem kivétel.
aki gyakorol annak úgy tűnhet
nincs is más út
mert egyszerre érzi át
azt is ami van
és azt is aminek lennie kellene
A gesztusok kiemelt formaegyüttese egyszerre hordoz két autonóm személyi működést, ugyanúgy felvállalva a találkozásokat, ahogy azok elvétését. A másik dimenzió a skizofrénia.//
A bukaresti Centrul Dialectic és a kolozsvári Tranzit Ház Acting Out című produkcióját néztük meg.
E háromrészes tanulmány a kortárs magyar irodalom olyan szövegeinek recepcióját tekinti át, amelyekben a szexuális és nemi kisebbségek szubjektivitása a legfőbb szövegszervező erő.
E háromrészes tanulmány a kortárs magyar irodalom olyan szövegeinek recepcióját tekinti át, amelyekben a szexuális és nemi kisebbségek szubjektivitása a legfőbb szövegszervező erő.
E háromrészes tanulmány a kortárs magyar irodalom olyan szövegeinek recepcióját tekinti át, amelyekben a szexuális és nemi kisebbségek szubjektivitása a legfőbb szövegszervező erő.